niedziela, 6 lutego 2022

Wpływ przymrozków na korzenie winnego krzewu

Zima to okres trochę mało owocujący w wydarzenia około winoroślowe więc poza zwiedzaniem winnicy w zimowej aurze postanowiłem nie marnować czasu ale przetestować wpływ temperatury powietrza na korzenie winorośli.

W tym celu zakopałem pastylkę rejestratora na głębokości 20cm pod powierzchnią ziemi czyli tam gdzie mniej więcej powinny zaczynać się korzenie krzewu. Przez większość czasu na ziemi nie było nawet śniegu więc izolacja gleby w zasadzie żadna. 

Podejrzewałem że wpływ będzie niewielki ale że aż tak znikomy ? Wygląda że te 20cm izoluje doskonale i nawet kilkunasto-stopniowy mróz nie ma żadnego wpływu na to co jest pod ziemią. W sumie dobrze bo potwierdza to też fakt, że przysypanie młodego krzewu warstwą 10cm ziemi to izolacja wystarczająca by dobrze zabezpieczyć jego pąki na zimę.

Poniżej na wykresie jak to wyglądało.


By zakończyć jeszcze czymś ładnym, kilka fotek z winnicy:




2 komentarze:

  1. Hej. Kiedy ruszasz z jakimiś pierwszymi pracami na winnicy? Dziś pogoda była super. Ale to chyba za wcześnie jeszcze aby rozpocząć cięcie krzewów .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cięcie już na większych winnicach rozpoczęte. Ja zazwyczaj większość krzewów przycinam na jesieni więc teraz tylko bardziej sprzątanie i naprawa drenażu mi zostało. Widać że energia kipi i każdy tęskni do wiosny ;). Sam bym coś też już podziałał. By zabić nudę za kilka tygodni odpalam ukorzeniarkę i grzejemy po stópkach :).

      Usuń