niedziela, 3 maja 2020

Winorośl 2020 - BBCH: 13...53

BBCH: 13..53 - "Pojawianie się kwiatostanów."

(Kalendarzowo: 2020-05-03)
Teraz do połowy maja lekka nerwówka czy przymrozi czy nie. Trudny okres bo jedna zimna noc może przekreślić cały okres przygotowań do sezonu. Coś tak czuję że w połowie tygodnia jednak czeka mnie wyprawa z namiotami na działkę i trzeba będzie jakoś zabezpieczyć to co się pojawiło na krzakach.
A na krzakach już robi się kwieciście i zaczynając od panów na A ...

fot. Akademik
fot. Aładdin
fot. Aloszenkin
a kończąc na innych, wszędzie widać ładne kwiatostany a mróz na tym etapie potrzebny jak psu buty.

fot. Chrupka Złota
fot. Gałachad
fot. Isabella
Po piątkowo-sobotnich pracach działka wygląda o niebo lepiej niż kilka dni temu. Okupione bólem pleców i zakwasami mięśni ale nic tak dobrze nie smakuje jak zimne piwo po całodziennej robocie :). Winnica wykoszona, krzewy okopane (w 70%), słupki wypionowane, rusztowania zregenerowane. Plan wykonany a reszt to już tylko sprawa pogody, osobiście nie chce mi się robić nocnych akcji jak przez kilka ostatnich lat kiedy koło 3:00 rozpalałem tee-lighty w namiotach. 

A do kompletu poniżej stan wzrostu winnych krzewów na dzień dzisiejszy:

Tabela. Stan wzrostu winorośli na 2020-05-03
(*) - ubiegłoroczne nasadzenia ich wzrost odbiega od typowego dojrzewania dorosłego krzewu, daty tylko poglądowo.

5 komentarzy:

  1. Denerwuje mnie jak ktoś o swoich krzewach winorośli pisze krzaki !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisy zamieszczane w blogu nie są opisem formalnym i forma opisu jest czasem ironiczna, czasem żartobliwa a czasem potoczna. Wież mi że po dwudniowej wyrypie na działce można pomyśleć o krzewie jako krzaku. Sam sobie zadawałem podczas pracy pytanie po cholerę tyle tego nasadziłem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam!
    Krzew czy krzak. Wszyscy wiemy, że chodzi o krzew. Korzystam z tej strony wiele lat. Ostatnio nawet kilka razy dziennie. Jestem pełen podziwu dla Autora za jego wiedzę i piękny język. Ile trzeba poświęcić czasu, aby stworzyć taki piękny blog. To właśnie na podstawie tej strony dobrałem większość odmian do mojej winniczki i opracowałem plan ochrony, który u mnie, na podkarpaciu się sprawdza.
    Grzegorzu, czy mógłbyś udostępnić tabelę wzrostu winorośli w formie źródłowej, aby można było ją wykorzystać dla swoich odmian?

    Gratuluję i pozdrawiam wszystkich miłośników "boskiej" rośliny.
    Jan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. Tabela dostępna pod linkiem:
      https://drive.google.com/file/d/12kllEr17Kx1EJQBQKghLKqbFGviUT5jd/view?usp=sharing

      Usuń
  4. Witam!
    Krzew czy krzak. Wszyscy wiemy, że chodzi o krzew. Korzystam z tej strony wiele lat. Ostatnio nawet kilka razy dziennie. Jestem pełen podziwu dla Autora za jego wiedzę i piękny język. Ile trzeba poświęcić czasu, aby stworzyć taki piękny blog. To właśnie na podstawie tej strony dobrałem większość odmian do mojej winniczki i opracowałem plan ochrony, który u mnie, na podkarpaciu się sprawdza.
    Czy mógłbyś udostępnić tabelę wzrostu winorośli w formie źródłowej, aby można było ją wykorzystać dla swoich odmian?

    Gratuluję i pozdrawiam wszystkich miłośników "boskiej" rośliny.
    Jan

    OdpowiedzUsuń