niedziela, 13 grudnia 2020

Każdy hobbysta stara się cały czas uzupełniać swą kolekcję. Nie inaczej jest z winoroślą. Tyle tylko że akurat tu corocznie przybywa masa nowych odmian. Nie sposób mieć wszystko więc tak sobie siedząc i szukając postanowiłem coś powybierać. 

Powstała z tego moja lista życzeń na najbliższe lata :).


1. OSKAR

OSKAR - opis


2. BANANAS

BANANAS - Opis



3. AVATAR

AVATAR - Opis



4. PALCE WIEDŹMY

PALCE WIEDŹMY - Opis

5. KARNAWAŁ


7. PAMIĘCI BUJENKO

PAMIĘCI BUJENKO - Opis

8. MANIKIROWANE PALUSZKI

9. GELIODOR

GELIODOR - opis


10. BOGEMA

BOGEMA - opis


Powyższe odmiany wybrałem z różnych względów. Część fascynuje dziwnym kształtem inne ciekawym wybarwieniem a jeszcze inne doskonałym smakiem. Mam nadzieję że jak dobrze pójdzie to za kilka lat przynajmniej część z nich zagości w moim ogródku :).
Niestety materiały powyżej w języku sąsiadów, kto nie uczył się w szkole musi niestety potranslować ale obecnie nie jest to jakiś wielki problem.

15 komentarzy:

  1. Witam.Palce wiedźmy i Avatar przy tej długości jagód i wadze 6-8gr.to chyba sama,,skóra i kość",choć wygląd jest bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały urok tych odmian to właśnie to że nie ma tej "kości". Są to odmiany bezpestkowe o miękkiej skórce. Przypuszczam że w konsumpcji bardzo fajne. No a dodatkowy atut to super wygląd. Tyle że Witch Fingers to odmiana amerykańska, licencjonowana więc pewnie trudniej będzie ją znaleźć.

      Usuń
  2. Pisząc o kościach niechodziło mi o pestki.Takiej metafory użyłem.W opisie np. Avatara jest rozkrojona jagoda która jest częściowo pusta,a miąższ taki jakiś nieciekawy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chrupkie jagody teraz w modzie ale faktycznie jak nie spróbujesz to się nie przekonasz. Co roku dosadzam po kilkanaście nowych odmian. Nie wszystkie są super i wiele mnie rozczarowało. Taki urok tego zajęcia ;)

      Usuń
  3. Obstawiam że Bananas zrobi unas karierę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodał bym jeszcze do tej kolekcji kilka ciekawych odmian.
    HALLOWEEN,ZŁOTY PALEC,LAMBORGHINI,RATATUI,KOZIOROŻEC,
    MALCZIK SPALCZIK,PAPRYKOWY CZERWONY i jeszcze by się coś znalazło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedzi. Pooglądamy, pomyślimy i może kiedyś :)

      Usuń
  5. A gdzie kolega zamierza zakupić te odmiany ? Trzeba się udać za wschodnią granicę, czy może doślą. No i czy można się podłączy do zakupu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre z tych odmian są dostępne w szkółkach na terenie Polski. Najbliższe naszej lokalizacji jest szkółka W Bogoniowicach, gdzie zazwyczaj się zaopatruje w nowości ze wschodu.

      Usuń
  6. Ciekawe... :)
    Bananas mocno wykreowany przez ZW jest dość egzotyczny i smaczny ale przez 7 - 10 dni po osiągnięciu dojrzałości. Później tylko gorzej...
    Ja ze swojej strony proponuję:
    K. Brawisimo
    Tropikanka (Katrusia Kachowska)
    Nelson
    Helena
    Gordiej
    Rembo
    Indiana
    Kasanova

    -------------
    TatOR

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedzi. Popatrzymy, posprawdzamy ;). Katrusię Kachowską już mam posadzoną ... może nawet jakieś kontrolne gronko w tym roku :).

      Usuń
  7. Witam, jestem z Portugalii ... Czy ktoś może mi powiedzieć, gdzie mogę kupić tę odmianę winogron PALCE WIEDŹMY w Polsce?

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć gdzie teraz można kupić te sadzonki? Avatar i palce wiedźmy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy ktoś w Polsce ma w ofercie a ze wschodu z wiadomych względów pewnie trudno będzie coś zamówić.

      Usuń