sobota, 14 sierpnia 2021

Winorośl 2021 - BBCH:81...83 "Początek dojrzewania: jagody nabierają koloru"

BBCH: 81..83 - "Początek dojrzewania: jagody nabierają koloru."

(Kalendarzowo: 2021-08-14)

Zaczyna się najbardziej ciekawy okres dojrzewania winogron. Jagody zaczynają mięknąć i nabierają docelowego koloru. Pogoda wyjątkowo sprzyja rozwojowi gron. Ciepła i słoneczna pogoda zapobiega rozwojowi chorób a poprawnie zabezpieczone opryskami krzewy prezentują zdrowe wielkie grona. Czego chcieć więcej. Gdyby nie wiosenne przymrozki powiedziałbym że to rewelacyjny sezon. 




Krzewy które przymrozek ominął, lub zaowocowały z pąków zapasowych ładnie prezentują wiele gron. Niektóre można już podskubywać. Kosztowałem już Prodiusera, Super Extra i Aloszenkina. Pozostałe nie są daleko w tyle i za jakiś tydzień również zaczniemy je testować.    




 



Najbardziej cieszą kontrolne gronka nowych odmian. Pierwsze dwa gronka dojrzewają na Snieżoku. Już pomału nabierają docelowego koloru. Wreszcie udało się zobaczyć grono na Tałdunie. No i na koniec wielkie grono prezentuje Kiszmisz Weles. Miałem je trochę zmniejszyć ale zostawiłem całe. Dobra decyzja bo już lada dzień będzie dojrzałe. 

 

A na koniec znowu o kolejnej robocie którą trzeba wykonać w najbliższym tygodniu. To co ja już sprawdziłem testowały też ptaki. Nie ma co zwlekać i trzeba zawiesić siatki bo z gron niewiele zostanie.

2 komentarze:

  1. Witam.Fajne ciekawostki z winnicy o odmianach.Pozdrawiam.Jestem na stronie "Winorośl naszą pasją."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tam zaglądam :)
      Cieszę się że blog się podoba.

      Usuń