środa, 10 sierpnia 2022

WINO W KIELISZKU

WINO: Wino w kieliszku

(Czyli co robić jak już znajdziesz właściwe wino i nie tylko)

Postanowiłem posunąć się krok dalej w moim winnym przesłaniu i w padłem na prosty, wręcz wyświechtany pomysł podzielenia się z wami moimi doznaniami z testów różnych produktów winnych i wino pochodnych. Robię to z dwu powodów:
- po primo - w sklepie z winem często mamy tak wielki mętlik w głowie że jedynym wyznacznikiem zakupu jest etykieta, a tu już czai się zasadzka bo nie zawsze w pięknej butelce czai się równie piękne wino
- po drugie primo - sam pijąc coś po kilku latach już nie pamiętam czy było dobre czy nie, czy warto powtórzyć degustację więc ten swoisty pamiętnik o tym mi przypomni :).

Nie będzie to oczywiście obiektywny osąd wytrawnego someliera bo za takiego się nie uważam, lecz zwykłego winopijcy, który jednakoż swój wyrobiony smak ma. Chciałbym tu tez pokazywać wina bardzo różne począwszy od tych lokalnych, jak i sklepowych. Czasem zwrócić uwagę na to co godne uwagi, czasem wytknąć niedociągnięcia i to co mnie w winie nie pasuje. 

No to zaczynamy. Dziś spontanicznie kupiony w markecie Muskat z wielkim buziakiem. 
  • rodzaj: białe
  • typ: półsłodkie, deserowe
  • kraj pochodzenia: Mołdawia
  • miejsce zakupu: Auchan


Wino kupowałem z myślą o czymś lekkim, owocowym na ciepły wieczór a że moimi ulubionym są klimaty wschodnie więc zacząłem penetrować gruzińsko-mołdawskie klimaty. Kolejnym wyznacznikiem był muskat który w winach białych uwielbiam więc po szybkiej selekcji, nie zrażony trochę mało wyszukaną etykietą sięgnąłem na półkę po to co widzicie powyżej.
I muszę przyznać że instynkt mnie nie zawiódł :). Wino było dokładnie tak jak chciałem lekkie aromatycznie a przede wszystkim doskonale zbalansowane w smaku. Mimo ze starałem się wyczuć jakiekolwiek gorzkie czy inne nieprzyjemne absmaki, niestety ... płyn był krystalicznie przyjemny, leciutka kwasowość idealnie współgrała z muskatowymi słodkimi tonami. 
Wino oceniam jako bardzo dobre a przez pryzmat ceny do jakości jako bliskie ideału.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz