wtorek, 16 sierpnia 2022

Winorośl 2022 - BBCH: 81...83

BBCH: 81..83 - "Początek dojrzewania: jagody nabierają koloru."

(Kalendarzowo: 2022-08-16)

Jagody powoli już dojrzewają i pierwsze testowe skubania mam już za sobą. Pierwszymi odmianami zdatnymi do jedzenia są Super Extra i Aloszenkin, kolejne niewiele w tyle. Super Extra zaskoczyła mnie trochę w tym roku bo prezentuje bardzo ładne grona w dodatku wyraźnie da się wyczuć w smaku jagód nuty muskatowe czego dawniej chyba nie wyczuwałem. No dziwne. Ładne, dziwne grona mają Prima Ukrainy i Dybowski Różowy. Pierwsza prezentuje takie "dyniowate" owoce, Dybowski z kolei bardzo szpiczaste. To ich pierwsze owocowania więc może tak na początek. Fajne paluszki ma też Akademik. Charakterystycznie wybarwiają się z dwu końców podczas gdy środek zostaje zielony. Myślałem że niewiele mnie może zaskoczyć a tu jednak się zdarza ;).



Niektóre krzewy bardzo mocno obciążone ale wygląda że wszystko ładnie dojrzeje. Kolejny raz powiem ... dobry rok dla uprawy winorośli, a najważniejsze że dalej nie widać presji chorób. Od sierpnia już w zasadzie niczym nie pryskam więc najlepiej jakby tak już zostało. 





Najgorzej niestety sytuacja wygląda na przerobówkach które po wiosennych przymrozkach owocują z czego się da więc grona w bardzo różnym etapie dojrzewania. Najlepiej chyba i tak wyszedł Solaris który w miarę się zregenerował i prezentując mocno już słodkie jagody budzi nadzieję że coś z tego jednak wyjdzie.

Poza tym do gruntu trafiły kolejne, ukorzeniane w tym roku sadzonki i tak kolekcję wzbogaciły: Bogema, Darwika, Rumiejka, Bliestiaszczij, Arni. W większości to moje ulubione muskaty. Mam nadzieję że przed końcem sezonu się zadomowią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz